Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie

07-200 Wyszków ul. Jana Matejki 5 Tel: 29 7423233

A może morze…

Uroki nadmorskich regionów mięli okazję odkryć uczniowie klas 6b, 6c, 6d i 5b, którzy udali się na wycieczkę w dniach 21 – 25 maja pod opieką pani Marty Sadowskiej, pani Iwony Książak i pana Tomasza Skwierczyńskiego.

Pierwszym punktem programu była wizyta w Szymbarku, położonym w sercu Kaszub, gdzie mieliśmy okazję poznać kulturę regionu, zobaczyć Najdłuższą Deskę Świata, Największy Koncertujący Fortepian Świata, ale również przybliżyć sobie smutne karty historii poprzez zwiedzenie Domu Sybiraka, czy przetrwanie nalotu w Bunkrze „Gryfa Pomorskiego”.

Potrzebę bliższego poznania historii naszego narodu mieliśmy okazję zrealizować również poprzez zwiedzenie Muzeum Emigracji w Gdyni, Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku  czy wizytę na Westerplatte.

Pobyt na Pomorzu to także okazja do poszerzenia wiedzy na temat flory i fauny Bałtyku. Dlatego też odwiedziliśmy fokarium na Helu, gdzie braliśmy udział w karmieniu bałtyckich fok oraz zajęciach dotyczących ochrony tych niezwykłych zwierząt. Natomiast podczas wizyty w Oceanarium Gdyńskim w czasie zajęć „Poznajemy rekiny” udało nam się obalić mit o tych groźnych bestiach i dowiedzieć się o nich wielu ciekawych rzeczy. Z wielkim zaangażowaniem pracowaliśmy oglądając pod mikroskopem skórę, zęby i jaja rekina.

Poznaliśmy również uroki Gdańska, Gdyni i Sopotu poprzez spacery po Starym Mieście, po Skwerze Kościuszki czy sopockim molo.

Obecność na Pomorzu nie obyłaby się bez spędzenia czasu na plaży. Pogoda, która wyjątkowo nas rozpieszczała, sprzyjała zabawom w piasku i długim nadmorskim spacerom. Plaża okazała się świetnym miejscem do zabawy, jak również do nauki, odbyły się tam zajęcia z pierwszej pomocy.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy Zamek w Malborku,arcydzieło architektury obronnej i rezydencyjnej średniowiecza, uważany za największą budowlę ceglaną wzniesioną rękami człowieka.

Wszyscy wrócili w dobrych humorach i z ciężkim, ale jakże przyjemnym bagażem wspomnień.