Klasa IIIc bierze udział w akcji ,,Bądź kumplem, nie dokuczaj". Ambasadorami przedsięwzięcia są Wojciech Szczęsny i Grzegorz Krychowiak.
Podczas zajęć uczniowie zastanawiali się nad kluczowymi pytaniami:
Czym jest dokuczanie? Czym jest zabawa? Jak się zachowuję, kiedy coś sprawia mi przyjemność? Jak się zachowuję, kiedy coś jest dla mnie trudne/nieprzyjemne? Jak odróżnić dokuczanie od zabawy?
Cele lekcji:
uczniowie i uczennice rozumieją, jak odróżnić i po czym poznać, że coś jest zabawą, a coś dokuczaniem; opisują swoje reakcje i emocje związane z sytuacjami radosnymi (zabawą) i przykrymi (dokuczaniem); potrafią określić, jak mogą się zachować/zareagować w sytuacji, kiedy ktoś im dokucza, a nawet kiedy ktoś je bije; wyjaśniają, czym jest cyberprzemoc.
Zajęcia odbywały się metodą projektu. Dzieci w zespołach próbowały zdefiniować czym jest przemoc i dokuczanie. Za pomocą burzy mózgów szukały rozwiązań i sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrożenia. Obejrzały filmy i spoty mówiące o przyjaźni i kumplowaniu. Stworzyły KODEKS DOBREGO KUMPLA.
Elżbieta Matak