Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie

07-200 Wyszków ul. Jana Matejki 5 Tel: 29 7423233

Wycieczka 3a i 3b do Kazimierza Dolnego.

Dnia 29 maja klasy 3a i 3b uczestniczyły w całodniowej wycieczce do Kazimierza Dolnego. Kazimierz Dolny to niezwykvle malownicza miejscowość położona nad Wisłą. Większość budowli charakteryzuje czerwona dachówka, bielone od zewnątrz ściany i kamienne podmurówki. Wszystkie domy utrzymane są w godnym podziwu porządku, dzięki czemu miasteczko ma specyficzny charakter, urok i wdzięk.

Wycieczkę rozpoczęliśmy spacerem po zabytkowym Rynku z uroczymi kamieniczkami, drewnianą studnią i figurką psa przynoszącą szczęście jeśli tylko pogładzi się jego nos.

Mimo narastającego upału i zmęczenia kontynuowaliśmy zwiedzanie, dzielnie weszliśmy na Zamek i Basztę z XIII wieku, z której podziwialiśmy panoramę miasta.

Ciekawym punktem wyprawy była przejażdżka meleksami do Wąwozu Korzeniowego. Mogliśmy tam obejrzeć między innymi wielkie drzewa oraz korzenie o nietypowych kształtach. Podczas przejażdżki wysłuchaliśmy ciekawostek i legendy o kogucie z Kazimierza co diabła przechytrzył. Następnie udaliśmy się na obiad i zakupienie pamiątek z wycieczki, m.in. kogutów.To bez wątpienia jeden z symboli malowniczego miasteczka nad Wisłą.

Ostatnim etapem naszej wycieczki był rejs statkiem po Wiśle podczas którego podziwialiśmy panoramę Kazimierza Dolnego i Janowca.

Wycieczka była bardzo udana a wspomnienia z niej na długo pozostaną w naszej pamięci.

Dziękujemy pani Wrzosek i pani Wiśniewskiej za pomoc w opiece nad dziećmi .