Uczniowie klasy 4a na zajęciach z projektu edukacyjnego „Laboratorium wiedzy” poznali budowę i właściwości materii, budowali modele związków chemicznych i wykonywali wiele doświadczeń i eksperymentów:
- Jak się przekonać o istnieniu cząsteczek?
- Jak się przekonać, że cząsteczki ze sobą oddziałują?
- Otrzymywanie wodoru w reakcji magnezu z octem.
- Zachowanie pęcherzyków wypełnionych wodorem powstałych w wodzie z płynem do mycia naczyń w obecności zapalonego łuczywka.
- Czy tlen jest niezbędny do spalania?
- Pompowanie balonów dwutlenkiem węgla. Porównywanie szybkości spadania balonów wypełnionych dwutlenkiem węgla i powietrzem.
- Spalanie magnezu.
- Wykrywanie obecności dwutlenku węgla w wydychanym powietrzu.
- Lampa lawa.
- Podnoszenie wody.
- Uciekający pieprz.
- Malowanie na mleku.
- Ciecz nienewtonowska.
- Palenie gazu z zapalniczek.
- Wieża gęstości.
- Ewa Landoch