Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie

07-200 Wyszków ul. Jana Matejki 5 Tel: 29 7423233

Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy klasy 6B i 5C

W czwartek 21 kwietnia odbyła się jednodniowa wycieczka do Warszawy. Pojechała na nią nasza klasa 6B razem z klasą 5C wraz z wychowawczyniami : p. E. Biernacką i p. R. Fydrych. Byliśmy na wystawie „Titanic the Exhibition” w Pałacu Kultury i Nauki oraz w kinie Cinema City na Bemowie.

Wyjechaliśmy autobusem o godzinie ósmej rano , sprzed budynku naszej szkoły. Do Warszawy jechaliśmy około półtorejgodziny. Naszym pierwszym przystankiem było kino Cinema City. Przez pierwszą godzinę graliśmy tam w kręgle, co sprawiło wszystkim dużą przyjemność. Następnie udaliśmy się do sal kinowych na pokaz filmów „Podróże Kosmiczne”. Kolejno odwiedziliśmy sześć pomieszczeńprojekcyjnych bardzo odmiennych od siebie. Pierwsza była sala inspiracji, w której wspólnie zastanawialiśmy się nad przyszłością naszej planety i ludzi na niej mieszkających, a druga wyobraźni - dowiedzieliśmy się tam, że życie może istnieć nie tylko na Ziemi. Następna była sala muzyczna, czyli miejsce, gdzie można było tańczyć i bawić się razem z postaciami na ekranie. Natomiast w czwartej mieliśmy możliwość obejrzenia filmu 3D o Układzie Słonecznym i planetach położonych najbliżej Ziemi. Po zakończeniu seansu poszliśmy do sali ruchu, w której przy wejściu z powodu jej małej wielkości zostaliśmy podzieleni na dwie grupy. Na ruchomych fotelach oglądaliśmy tam piękno naszej planety. Na koniec w sali interakcji odbył się quiz sprawdzający naszą wiedzę o kosmosie, pierwsze miejsce zajął Jakub Perzyna (6B), drugie Kacper Kulesza (5C), a trzecie Julia Borek (6B).

Następnie pojechaliśmy do Pałacu Kultury na wystawę „Titanic the Exhibition” otwartą na czwartym piętrze tego budynku. Obejrzeliśmy tam liczne pamiątki i fotografie związane z tragicznym zatonięciem statku. Po wystawie oprowadzała nas przewodniczka, zwracając uwagę na  najbardziej interesujące eksponaty. Nam najbardziej spodobała się sztuczna góra lodowa. Na koniec osoby zainteresowane mogły zakupić pamiątki i zdjęcia związane z ekspozycją. Zwiedzanie zajęło nam około dwóch godzin.
Po opuszczenie PKiN wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. W trakcie podróży mieliśmy przerwę na posiłek w restauracji „McDonald’s”. Po zaspokojeniu naszego głodu i pragnienia kontynuowaliśmy podróż. Do Wyszkowa dotarliśmy około godziny 18:30.

Wycieczkę wszyscy uważamy za udaną. Mamy nadzieję, że przed zakończeniem roku szkolnego uda się zorganizować jeszcze jeden wspólny wyjazd.