Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie

07-200 Wyszków ul. Jana Matejki 5 Tel: 29 7423233

Jura Krakowsko- Częstochowska

W dniach 16-19.05.2011r. o 730 rano klasy IVd, Va i Vc razem z wychowawcami wyjechały na wycieczkę do Jury Krakowsko Częstochowskiej. Celem wycieczki była kraina białych skał, wzgórz porośniętych przepięknymi bukowymi lasami, czy też zwieńczonych ruinami Orlich Gniazd strzegących dawnej granicy Korony.

Pierwszego dnia odwiedziliśmy kopalnię odkrywkową w Bełchatowie oraz zwiedziliśmy Jasną Górę w Częstochowie. Drugiego dnia spotkaliśmy się z Jurajską Grupą GOPR, od której dowiedzieliśmy się na temat bezpieczeństwa w górach, a także mogliśmy zasmakować wspinaczki górskiej. Wybraliśmy się pieszo na Skały Rzędkowickie oraz zwiedziliśmy zamek w Ogrodzieńcu. Trzeciego dnia od rana ruszyliśmy na Kraków. Zwiedziliśmy Wawel, dziedziniec zamkowy, przeszliśmy traktem królewskim. Weszliśmy wszędzie tam, gdzie się dało. Z Krakowa przejechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego i tam oglądaliśmy Maczugę Herkulesa oraz zamek w Pieskowej Skale. Ostatniego dnia zostały nam do zwiedzenia zamek w Mirowie i Bobolicach, pałac Raczyńskich i dworek Krasińskich, udaliśmy się na spacer rezerwatem krajobrazowym Parkowe. Mimo codziennego dreptania, wróciliśmy zadowoleni i szczęśliwi do Wyszkowa.

Jakich by nie użyć słów i tak w pełni nie oddadzą one uroku tej niezwykle piękneji urozmaiconej historycznie, przyrodniczo, oraz kulturowo części naszego kraju.