Cele
|
Zadania
|
Formy realizacji
|
Odpowiedzialny
|
Termin realizacji
|
Organizacja zespołu klasowego.
|
1. Integracja zespołu klasowego „Poznajemy się poprzez naukę i zabawę”.
2. Poznawanie praw i obowiązków ucznia.
3.Ustalenie praw i obowiązków panujących w klasie.
|
- Mikołajki w klasie –udział w loterii fantowej
- „Dzień chłopaka”, „ Dzień Kobiet”
- Znaczenie przyjaźni i koleżeństwa – rysowanie ulubionych zabaw
- Zabawa karnawałowa
- Wigilia klasowa
- Wróżby andrzejkowe
- · ustalenie obowiązków dyżurnego
- · ustalenie i opracowanie regulaminu oddziału przedszkolnego
- · współpraca z SU
|
wychowawca
wychowawca, rodzice
rodzice
rodzice
rodzice
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
|
grudzień
wrzesień, marzec
wrzesień
styczeń
grudzień
listopad
wrzesień
cały rok
cały rok
|
Troska o estetykę klasy i szkoły
|
1 Wdrożenie do zapewnienia ładu i porządku na terenie klasy i szkoły.
2. Dbanie o estetykę klasy, korytarzy szkolnych, terenu wokół szkoły.
|
- utrzymanie na bieżąco ładu w sali zajęć
- · gazetki tematyczne, dekoracje okolicznościowe,
|
uczniowie nauczyciele obsługa szkoły
wychowawca
|
Cały rok
Cały rok
|
Postrzeganie siebie i porozumiewanie się z rówieśnikami.
|
1.Rozwijanie umiejętności komunikowania się w grupie, nauka asertywności.
2.Zwracanie uwagi na kulturę języka
3.Kształtowanie umiejętności
i samooceny
4.Uświadomienie czym w życiu jest miłość, przyjaźń, tolerancja, szacunek.
5.Dostarczenie wiedzy na temat praw i obowiązków człowieka, ucznia.
|
- Nauka piosenki pt „Razem w przedszkolu”
- Wykonanie swojej wizytówki
- zajęcia profilaktyczne
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach- scenki dramowe
- stasowanie na co dzień zwrotów grzecznościowych, unikanie wulgaryzmów
- „Uprzejmość ułatwia życie” zwroty grzecznościowe stosowane w różnych sytuacjach – burza mózgów
- wspólne rozwiązywanie konfliktów
- Pomoc w różnych sytuacjach – wyrażanie uczuć zadowolenia, wdzięczności, strachu, niepokoju, radości rożnymi sposobami- klasowy teatrzyk – wydarzenia z życia szkoły
- Reagowanie na sukcesy i porażki. Zachęcanie do występów publicznych- zorganizowanie konkursu na tytuł opowiadania
- Pomoc kolegom w różnych sytuacjach – portret malarski mojego kolegi
- Poszanowanie rzeczy , które są wspólną własnością- drama – „ Skutki zniszczenia np. znaku drogowego, telefonu”
- Pogadanka „ Moje prawa i obowiązki jako człowieka i ucznia „ – burza mózgów
- Dzień Dziecka – gry i zabawy
|
wychowawca
uczniowie
nauczyciele
wychowawca
wychowawca
nauczyciele uczniowie
wychowawca
wychowawca
wychowawca
uczniowie
wychowawca
wychowawca
Wychowawca
Wychowawca
wychowawca
|
wrzesień
wrzesień
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
wrzesień
czerwiec
cały rok
cały rok
listopad
wrzesień - grudzień
styczeń
czerwiec
|
Troska o ubezpieczeń- stwo i zdrowie
|
6.Zachowanie bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły.
- 1. Uwrażliwianie na bezpieczne formy spędzania wolnego czasu.
- Kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych i higienicznych.
- Uświadomienie zagrożeń związanych z uzależnieniem i nałogami – uczymy się odmawiać
- Promowanie zdrowego stylu życia.
- Integracja z dzieckiem niepełnosprawnymi.
|
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie pobytu w szkole – redagowanie „ Regulaminu bezpiecznego postępowania”
- poznanie ważnych znaków drogowych –
- Wycieczka – „Obserwacja nasilenia ruchu w wybranym miejscu.
- 5 zasad przechodzenia przez jezdnię – wykonanie gazetki
- Spotkanie z policjantem
- „ Ważne numery telefonów” – umiejętność korzystanie z telefonu . Drama „ Wzywamy pogotowie ratunkowe”
- Spotkania z pielęgniarką szkolną
- „ Bezpiecznie podczas wakacji” projektowanie znaków bezpieczeństwa związanych z wakacyjnymi przestrogami
- Znaczenie ruchu na świeżym powietrzu- układanie kodeksu Postępowania w czasie zabaw zimowych
- Sprawdzanie czystości. Rozmowy indywidualne”, Znaczenie norm higienicznych w życiu człowieka”, „ Zdrowy styl odżywiania się – zalety warzyw
- Troska o zdrowie – psychozabawa „ Czy mogę sam wychodzić na dwór?”
- Wykonanie plakatu promującego zdrowy styl życia
- Wykonanie projektu ubioru na kapryśną pogodę
- .Zasady korzystania z telewizji – opracowanie regulaminu korzystania z telewizji i komputera
- bieżące działania profilaktyczne
- spektakl teatralny w Domu Kultury Hutnik w Wyszkowie
- Robimy wiosenne kanapki
- Właściwy ubiór dostosowany do pogody – zabawy naśladowcze
- Jak pomóc niepełnosprawnym?”
- Tolerancja inności kolegi – koleżanki - pogadanka
- Stosunek do nowego kolegi w klasie- rysowanie portretu kolegi ukazującego zmiany w wyglądzie zewnętrznym wystawa prac
- Drama „ Witamy nowego kolegę w sali ”
- Stosunek do słabszych – działalność plastyczna „ Mój przyjaciel krasnoludek” – wystawa prac
|
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca klasy
pielęgniarka
wychowawca
wychowawca
pielęgniarka
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
pielęgniarka
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
|
wrzesień
październik
październik
październik
kwiecień
cały rok
czerwiec
luty
październik-
marzec
grudzień
listopad
styczeń
marzec
cały rok
wg późniejszego harmonogramu
Kwiecień
grudzień
Maj
Listopad
grudzień
maj
|
Życie w najbliższym środowisku.
|
1.Kształtowanie pozytywnych więzi i relacji w rodzinie, grupie społecznej. Okazywanie szacunku osobom dorosłym. Udzielanie pomocy potrzebującym.
2.Poznanie najbliższego środowiska i specyfiki swojego regionu.
3.Ochrona środowiska naturalnego.
|
- Organizacja imprez klasowych typu „Dzień Babci i Dziadka”, „Dzień Matki, Ojca, Dziecka”
- gazetki tematyczne
- udział w akcjach: „Góra Grosza”
- Zbiórka korków od butelek i starych płyt CD
- Ochrona lasów przed pożarami” – wykonanie plakatu w obronie lasu
- Właściwe zachowania dzieci w parku , rośliny i zwierzęta w parku i ogrodzie– wycieczka
- Charakterystyczne cechy pory roku –Udzielamy pomocy chorym zwierzętom – pogadanka
- Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie w naturalnym środowisku – wiosna ; wycieczka
- Drama „ Przyloty ptaków z dalekich krajów”
- „Ekologiczna choinka” – przygotowanie drzewka na Święta Bożego Narodzenia”
- „Dzień Ziemi” działania w obronie ziemi, segregacja śmieci. Produkty zanieczyszczające środowisko- psychozabawa „ Sprawdź, czy postępujesz ekologicznie”
- Zwierzęta chronione w ogrodzie. Ekologiczny ogród – zaprojektowanie znaczka dla produktu zdrowej żywności
- Rośliny pod ochroną – wykonanie kwiatów wiosennych techniką orgiami
- Udział w segregacji śmieci w szkole
„Sprzątanie świata”
|
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
SU
|
Styczeń,
Maj,
grudzień
cały rok
styczeń
maj
październik
grudzień
marzec
kwiecień
grudzień
maj
marzec
marzec
cały rok
wrzesień
|
Poznawanie symboli, tradycji, obrzędów szkolnych i środowiskowych
|
1.Wpajanie szacunku dla tradycji, historii i symboli narodowych.
2.Budowanie tożsamości ze swoją szkołą.
|
- Udział w uroczystościach szkolnych
- Nauka hymnu państwowego poznanie godła i flagi państwowej
- Słuchanie i opowiadanie legendy o powstaniu państwa polskiego
- Symbole narodowe – kolorowanie godła Polski
- Słuchanie opowiadań nauczyciela o odzyskaniu niepodległości przez Polskę- wykonanie chorągiewek, dekoracja klasy
- Udział w konkursach plastycznych
- Święto Niepodległości połączone ze Świętem Szkoły zapoznanie z sylwetką patrona szkoły, czytanie wierszy, udział w akademii
- Pierwszy Dzień Wiosny udział w szkolnych obchodach
- Udział w konkursie Helloween – wystawa dyń
- Dzień Kobiet „Portret mojej Pani” – udział w konkursie plastycznym
|
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
|
Cały rok
maj
listopad
styczeń
cały rok
maj
wg kalendarza konkursów
listopad
marzec
listopad
marzec
|
Współpraca z rodzicami i placówkami wspomagającymi szkołę
|
1.Integrowanie wychowawczych działań szkoły i rodziny.
2.Wspieranie prawidłowego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego.
|
- zebrania z rodzicami
- spotkania indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb
- wspólna organizacja imprez szkolnych i klasowych
- pedagogizacja rodziców, warsztaty- spotkanie z psychologiem”
- organizacja opieki i pomocy materialnej
- współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Wyszkowie
- Wyjście do Domu Kultury „Hutnik” na seans filmowy
- Mediacje z nauczycielami uczącymi dany oddział
- Współpraca z Radą Rodziców
- Możliwość udziału uczniów w zajęciach dodatkowych w zależności od ich zainteresowań
|
Wychowawca
wychowawca
rodzice
wychowawca
wychowawca
wychowawca dyrektor szkoły
wychowawca
wychowawca
wychowawca
dyrektor
dyrektor
|
Wrzesień, luty, maj w miarę potrzeb
Cały rok
listopad
październik
cały rok
marzec
na bieżąco
na bieżąco
cały rok
|
Kompensowanie deficytów rozwojowych uczniów, wspomaganie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
|
1.Stworzenie uczniom równych szans rozwoju intelektualnego i fizycznego.
|
- prowadzenie zajęć logopedycznych
- wprowadzenie pomocy koleżeńskiej
- informowanie rodziców o konieczności przebadania uczniów w PPP
|
logopeda
uczniowie, wychowawca
wychowawca
|
Cały rok
na bieżąco
|
Orientacja zawodowa i planowanie kariery
|
1.Zapoznanie uczniów z ciekawymi zawodami.
|
- Zajęcia mieszkańców miast i wsi – pogadanki
- Kim chciałbym zostać?” – rysowanie postaci w ruchu
- Praca policjanta – spotkanie
- Praca bibliotekarza – wizyta w szkolnej bibliotece
- Zawody wykonywane w szkole- na podstawie tekstu „ Zawód najłatwiejszy na świecie”
|
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
wychowawca
|
Według rozkładu edukacji wczesnoszkolnej w oddziale przedszkolnym
|
Zapobieganie absencji uczniów.
|
1.Zachęcanie do systematycznego uczęszczania na zajęcia.
2. Systematyczne kontakty z rodzicami.
|
- Wyróżnienia w obecności rodziców na zebraniach
- Regularna analiza frekwencji i działań podejmowanych w stosunku do uczniów z dużą absencją
|
Wychowawca
wychowawca
|
Na bieżąco
Co miesiąc
|