Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 3274656
  • Do końca roku: 249 dni
  • Do wakacji: 56 dni

Kontakt

07-200 Wyszków ul. Jana Matejki 5 Tel: 29 7423233

 

Plan działań wychowawczych w oddziale przedszkolnym w roku szkolny 2013/14

Cele

Zadania

Formy   realizacji

Odpowiedzialny

Termin realizacji

Organizacja zespołu klasowego.

1. Integracja zespołu klasowego   „Poznajemy się poprzez naukę i zabawę”.

2. Poznawanie praw i obowiązków ucznia.

3.Ustalenie praw i obowiązków panujących   w klasie.

  •   Mikołajki w klasie –udział w loterii fantowej
  •   „Dzień chłopaka”, „ Dzień Kobiet”
  •   Znaczenie przyjaźni i koleżeństwa – rysowanie   ulubionych zabaw
  •   Zabawa karnawałowa
  •   Wigilia klasowa
  •   Wróżby andrzejkowe
  • · ustalenie obowiązków dyżurnego
  • · ustalenie i opracowanie regulaminu   oddziału przedszkolnego
  • · współpraca z SU

wychowawca

wychowawca,   rodzice

rodzice

rodzice

rodzice

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

grudzień

wrzesień, marzec

wrzesień

styczeń

grudzień

listopad

wrzesień

cały rok

cały rok

Troska o estetykę klasy i szkoły

1 Wdrożenie do   zapewnienia ładu i porządku na terenie klasy i szkoły.

2. Dbanie o estetykę klasy, korytarzy szkolnych,   terenu wokół szkoły.

  • utrzymanie na bieżąco ładu w sali zajęć
  • · gazetki tematyczne, dekoracje   okolicznościowe,

uczniowie   nauczyciele obsługa szkoły

wychowawca  

Cały rok

Cały rok

Postrzeganie   siebie i porozumiewanie się z rówieśnikami.

1.Rozwijanie   umiejętności komunikowania się w grupie, nauka asertywności.

2.Zwracanie   uwagi na kulturę  języka

3.Kształtowanie umiejętności

i samooceny

4.Uświadomienie   czym w życiu jest miłość, przyjaźń, tolerancja, szacunek.

5.Dostarczenie wiedzy na temat praw i obowiązków człowieka, ucznia.

  •   Nauka piosenki pt „Razem w przedszkolu”
  •   Wykonanie swojej wizytówki
  •   zajęcia profilaktyczne
  •   Radzenie sobie w trudnych sytuacjach- scenki dramowe
  •   stasowanie na co dzień zwrotów grzecznościowych, unikanie wulgaryzmów
  •   „Uprzejmość ułatwia życie” zwroty grzecznościowe stosowane w różnych   sytuacjach – burza mózgów
  •   wspólne rozwiązywanie konfliktów
  •   Pomoc w różnych sytuacjach – wyrażanie uczuć   zadowolenia, wdzięczności, strachu, niepokoju, radości rożnymi sposobami-   klasowy teatrzyk – wydarzenia z życia szkoły
  •   Reagowanie na sukcesy i porażki. Zachęcanie do   występów publicznych- zorganizowanie konkursu na tytuł opowiadania
  •   Pomoc kolegom w różnych sytuacjach – portret   malarski mojego kolegi
  •   Poszanowanie rzeczy , które są wspólną własnością-   drama – „ Skutki zniszczenia np. znaku drogowego, telefonu”
  •   Pogadanka „ Moje prawa i obowiązki jako człowieka   i ucznia „ – burza mózgów
  •   Dzień Dziecka – gry i zabawy

wychowawca

uczniowie

nauczyciele

wychowawca

wychowawca

nauczyciele   uczniowie

wychowawca

wychowawca

wychowawca

uczniowie

wychowawca

wychowawca

Wychowawca

Wychowawca

wychowawca

wrzesień

wrzesień

cały rok

cały   rok

cały   rok

cały   rok

cały   rok

wrzesień

czerwiec

cały   rok

cały   rok

listopad

wrzesień - grudzień

styczeń

czerwiec

Troska o   ubezpieczeń-   stwo i zdrowie

6.Zachowanie   bezpieczeństwa w drodze do i ze szkoły.

  1. 1.   Uwrażliwianie na bezpieczne formy spędzania   wolnego czasu.
  1.   Kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych i   higienicznych.
  1.   Uświadomienie zagrożeń związanych z uzależnieniem   i nałogami – uczymy się odmawiać
  1.   Promowanie zdrowego stylu życia.
  1. Integracja z dzieckiem   niepełnosprawnymi.
  •   Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie pobytu w szkole –   redagowanie „ Regulaminu bezpiecznego postępowania”
  •   poznanie ważnych znaków drogowych –
  •   Wycieczka – „Obserwacja nasilenia ruchu w wybranym miejscu.  
    •   5 zasad przechodzenia przez jezdnię – wykonanie gazetki
    •   Spotkanie z policjantem
    •   „ Ważne numery telefonów” – umiejętność korzystanie z telefonu . Drama „   Wzywamy pogotowie ratunkowe”
  •   Spotkania z pielęgniarką szkolną
  •   „ Bezpiecznie podczas wakacji” projektowanie znaków bezpieczeństwa   związanych z wakacyjnymi przestrogami
  •   Znaczenie ruchu na świeżym powietrzu- układanie kodeksu Postępowania w   czasie zabaw zimowych
  •   Sprawdzanie czystości. Rozmowy indywidualne”, Znaczenie norm   higienicznych w życiu człowieka”, „ Zdrowy styl odżywiania się – zalety   warzyw
  •   Troska o zdrowie – psychozabawa „ Czy mogę sam wychodzić na dwór?”
  •   Wykonanie plakatu promującego zdrowy styl życia
  •   Wykonanie projektu ubioru na kapryśną pogodę
  •   .Zasady korzystania z telewizji – opracowanie regulaminu korzystania z   telewizji i komputera
  •   bieżące działania profilaktyczne
  •   spektakl teatralny w Domu Kultury Hutnik              w Wyszkowie
  •     Robimy   wiosenne kanapki
  •   Właściwy ubiór dostosowany do pogody – zabawy   naśladowcze
  •   Jak pomóc niepełnosprawnym?”
  •   Tolerancja inności kolegi – koleżanki - pogadanka
    •   Stosunek do nowego kolegi w klasie- rysowanie portretu kolegi  ukazującego zmiany w wyglądzie   zewnętrznym  wystawa prac
    •   Drama „ Witamy nowego kolegę w sali ”
    •   Stosunek do słabszych – działalność plastyczna „ Mój przyjaciel   krasnoludek” – wystawa prac

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca   klasy

pielęgniarka

wychowawca

wychowawca

pielęgniarka

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca  

pielęgniarka

wychowawca 

wychowawca

wychowawca

wychowawca  

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca  

wrzesień

październik

październik

październik

kwiecień

cały rok

czerwiec

luty

październik-

marzec

grudzień

listopad

styczeń

marzec

cały rok

   wg   późniejszego harmonogramu

Kwiecień

grudzień

Maj

Listopad

grudzień

maj

Życie w   najbliższym środowisku.

1.Kształtowanie   pozytywnych więzi i relacji w rodzinie, grupie społecznej. Okazywanie   szacunku osobom dorosłym. Udzielanie pomocy potrzebującym.

2.Poznanie   najbliższego środowiska i specyfiki swojego regionu.

3.Ochrona   środowiska naturalnego. 

  •   Organizacja imprez klasowych typu „Dzień Babci i   Dziadka”,    „Dzień Matki, Ojca,   Dziecka”
  • gazetki   tematyczne
  • udział w   akcjach: „Góra Grosza”
  • Zbiórka  korków od butelek i starych płyt CD
  •   Ochrona lasów przed pożarami” – wykonanie plakatu   w obronie lasu
  •   Właściwe zachowania dzieci w parku , rośliny i   zwierzęta w parku i ogrodzie– wycieczka
      
  • Charakterystyczne        cechy pory roku –Udzielamy pomocy chorym zwierzętom – pogadanka
  •   
  • Obserwacja        zmian zachodzących w przyrodzie w naturalnym środowisku – wiosna ;        wycieczka
  •   
  • Drama        „ Przyloty ptaków z dalekich krajów”
      
  • „Ekologiczna        choinka” – przygotowanie drzewka na Święta Bożego Narodzenia”
  •   
  • „Dzień        Ziemi” działania w obronie ziemi, segregacja śmieci. Produkty        zanieczyszczające środowisko- psychozabawa „ Sprawdź, czy postępujesz        ekologicznie”
      
  • Zwierzęta        chronione w ogrodzie. Ekologiczny ogród – zaprojektowanie znaczka dla        produktu zdrowej żywności
  •   
  • Rośliny        pod ochroną – wykonanie kwiatów wiosennych techniką orgiami
  • Udział w   segregacji śmieci w szkole

        „Sprzątanie świata”

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

SU

Styczeń,

Maj,

grudzień

cały rok

styczeń

maj

październik

grudzień

marzec

kwiecień

grudzień

maj

marzec

marzec

cały rok

wrzesień

Poznawanie   symboli, tradycji, obrzędów szkolnych i środowiskowych

1.Wpajanie   szacunku dla tradycji, historii i symboli narodowych.

2.Budowanie   tożsamości ze swoją szkołą.

  • Udział   w uroczystościach szkolnych
  • Nauka   hymnu państwowego poznanie godła i flagi państwowej
  • Słuchanie   i opowiadanie legendy o powstaniu państwa polskiego
  • Symbole   narodowe – kolorowanie godła Polski
  • Słuchanie   opowiadań nauczyciela o odzyskaniu niepodległości przez Polskę- wykonanie   chorągiewek, dekoracja klasy
  • Udział   w konkursach plastycznych
  • Święto   Niepodległości połączone ze Świętem Szkoły zapoznanie z sylwetką patrona   szkoły, czytanie wierszy, udział w akademii
  • Pierwszy   Dzień Wiosny udział w szkolnych obchodach
  • Udział   w konkursie Helloween – wystawa dyń
  • Dzień   Kobiet „Portret mojej Pani” – udział w konkursie plastycznym

wychowawca  

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

wychowawca

Cały   rok

maj

listopad

styczeń

cały   rok

maj

wg   kalendarza konkursów

listopad

marzec

listopad

marzec

Współpraca   z rodzicami i placówkami wspomagającymi szkołę

1.Integrowanie   wychowawczych działań szkoły i rodziny.

2.Wspieranie   prawidłowego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego i społecznego.

  • zebrania   z rodzicami
  • spotkania   indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb
  • wspólna   organizacja imprez szkolnych i klasowych
  • pedagogizacja   rodziców, warsztaty- spotkanie z psychologiem”
  • organizacja   opieki i pomocy materialnej
  • współpraca   z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną oraz Miejskim Ośrodkiem Pomocy   Społecznej w Wyszkowie
  • Wyjście  do Domu Kultury „Hutnik” na seans filmowy
      
  • Mediacje z nauczycielami uczącymi dany        oddział
  •   
  • Współpraca z Radą Rodziców
  •   
  • Możliwość udziału uczniów  w zajęciach dodatkowych w zależności od        ich zainteresowań

Wychowawca  

wychowawca

rodzice

wychowawca

wychowawca

wychowawca   dyrektor szkoły

wychowawca

wychowawca  

wychowawca  

dyrektor  

dyrektor

Wrzesień,   luty, maj w miarę potrzeb

Cały   rok

listopad

październik

cały rok

marzec

na bieżąco

na bieżąco

cały rok

Kompensowanie   deficytów rozwojowych uczniów, wspomaganie uczniów o specjalnych potrzebach   edukacyjnych.

1.Stworzenie   uczniom równych szans rozwoju intelektualnego i fizycznego.

  • prowadzenie   zajęć  logopedycznych
  • wprowadzenie   pomocy koleżeńskiej
  • informowanie   rodziców o konieczności przebadania uczniów w PPP

logopeda

uczniowie,   wychowawca

wychowawca  

Cały   rok

na   bieżąco

Orientacja   zawodowa i planowanie kariery

1.Zapoznanie   uczniów z ciekawymi zawodami.

      
  • Zajęcia mieszkańców miast i wsi – pogadanki
      
  • Kim chciałbym zostać?” – rysowanie postaci w        ruchu
  •   
  • Praca policjanta – spotkanie
  •   
  • Praca bibliotekarza – wizyta w szkolnej        bibliotece
  •   
  • Zawody wykonywane w szkole- na podstawie        tekstu „ Zawód najłatwiejszy na świecie”

wychowawca  

wychowawca  

wychowawca  

wychowawca  

wychowawca  

Według   rozkładu edukacji wczesnoszkolnej w oddziale przedszkolnym

Zapobieganie   absencji uczniów.

1.Zachęcanie do systematycznego   uczęszczania na zajęcia.

2. Systematyczne kontakty z   rodzicami.

  • Wyróżnienia   w obecności rodziców na zebraniach
  • Regularna   analiza frekwencji i działań podejmowanych w stosunku do uczniów z dużą   absencją

Wychowawca  

wychowawca

Na   bieżąco

Co   miesiąc

                                                                                                                                                                    

Realizacja planu wychowawczego może ulec zmianie w zależności od bieżących potrzeb oddziału , szkoły ,środowiska lokalnego oraz nieprzewidzianych wydarzeń losowych

Opracowała Ewa Mielczarczyk