Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 3275024
  • Do końca roku: 249 dni
  • Do wakacji: 56 dni

Kontakt

07-200 Wyszków ul. Jana Matejki 5 Tel: 29 7423233

 

Ewaluacja zajęć z zakresu ICT (technologie informacyjne i komunikacyjne).

W roku szkolnym 2012/2013 realizowano  projekt „Dziecięca akademia przyszłości” z zakresu  ICT. Od września 2012r. do czerwca 2013r. odbyło się  40 godzin  zajęć,  w których  uczestniczyło 16 uczniów.

Celem  zajęć było:

- doskonalenie i poszerzanie umiejętności posługiwania się komputerem i jego oprogramowaniem;

- przygotowanie do wykorzystania technologii informacyjnej do nauki innych przedmiotów;

- rozwijanie umiejętności wykorzystywania komputera do komunikacji na odległość oraz wyrabianie nawyków szanowania kultury w procesach globalnej wymiany informacji;

- wyrównywanie osiągnięć uczniów z deficytami, dążenie do samodzielnej pracy nad sobą ;

- wyrabianie postawy życzliwości i wzajemnego wspierania się we wspólnym wykonywaniu zadań;

- rozbudzanie motywacji do zdobywania wiedzy, indywidualna praca z uczniem.

Zajęcia z zakresu  ICT miały na celu przygotować uczniów do prawidłowego  i efektywnego wykorzystywania sprzętu komputerowego. Uczniowie poznali  zasady posługiwania się sprzętem komputerowym oraz sposoby bezpiecznej pracy z komputerem.

Wykorzystanie tablicy interaktywnej. 

 

Sylwia Dymacka kl.Va

Uczniowie z klas  V – VI na zajęcia ITC w ramach projektu Dziecięca akademia przyszłości” wykonali szereg ciekawych ćwiczeń.

Zaprojektowali w edytorze grafiki  okazjonalne kartki świąteczne.

Kacper Durka kl. Vc

 

 

   

Doskonaląc technikę obsługi myszki w edytorze grafiki uczniowie wykonali komiksy

 

   

            Julia Fedorczyk kl. VI d                        

    Konrad Paś kl.V c

Uczniowie korzystali  z multimedialnych programów edukacyjnych w sieci oraz korzystali z internetowych encyklopedii, słowników i quizów. Wykonywali ćwiczenia kształcące umiejętność odbierania elektronicznych listów oraz redagowania i wysyłania nowych wiadomości z poziomu WWW.

Kolejnym poznanym na zajęciach programem był edytor tekstu Word. Poznając program uczniowie pisali opowiadanie z języka polskiego a następnie je formatowali: zmieniając krój czcionki, jej wielkość, kolor. Doskonaląc operacje na tekście tzn. zaznaczanie, kopiowanie, wycinanie, wklejanie i łączenie tekstu a grafiką opisywali zimę i wstawiali do tekstu narysowaną z edytora Paint.

Bardzo ciekawe dla uczniów okazały się zajęcia, na których tworzyli prezentację multimedialną. Tworzyli prezentację z wykorzystaniem szablonu, sprawnie dodawali     i usuwali slajdy, wprowadzali tekst i wstawiali elementy graficzne. Dobierali i wprowadzali efekty animacji poszczególnych obiektów slajdów.

Omówiliśmy zagrożenia dla zdrowia i rozwoju wynikających z niewłaściwego wyboru gier komputerowych.

Podsumowując, uważam, że przeprowadzony cykl zajęć z zakresu ICT  (technologie informacyjne  i komunikacyjne)  ukazał grupie uczniów komputer jako pożyteczne narzędzie do pracy i nauki, dał  możliwość rozwinięcia zainteresowań, pogłębił ich wiedzę  i nauczył jak wykorzystać zasoby internetu w nauce oraz jak porządkować  i wykorzystywać informację z różnych źródeł.

Opracowała: Barbara Banasik