Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie

07-200 Wyszków ul. Jana Matejki 5 Tel: 29 7423233

,,Spotkanie z żubrami’’.

28 września 2015r. uczniowie klasy Va i IVa wraz opiekunami p. A. Londzin, p. B. Rusak, p. E. Landoch oraz p. A. Skowrońską uczestniczyli w wycieczce do Białowieży.

Podróż autokarem minęła nam szybko wśród rozmów i zabaw. Około godz. 11.00 dotarliśmy do królestwa żubrów.
Na miejscu pan przewodnik zabrał nas do Ośrodka Edukacji Przyrodniczej w Białowieskim Parku Narodowym. W białym domku odbyła się ciekawa lekcja przyrody. Na niej dowiedzieliśmy się, jakie zwierzęta i rośliny najczęściej występują w tej puszczy oraz jak należy się zachowywać, wkraczając na teren parku narodowego. Pan przewodnik powiedział, że w lasach tych, obfitujących w zwierzynę w przeszłości polowali królowie i szlachta.
Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Muzeum Przyrodniczo-Leśnym. Mogliśmy tu oglądać ,, wypchane ‘’ zwierzęta występujące w polskich lasach. Tutaj stanęliśmy też oko w oko z eksponatami żubra, wilka, łosia, czarnego bociana i innymi. Zobaczyliśmy, jak wyglądają korzenie drzew, kopce mrówek. Oprócz przyrody poznaliśmy również historię Białowieskiego Parku Narodowego. Zakończeniem wizyty w muzeum było wejście na wieżę widokową. Z niej rozciągał się przepiękny, zapierający dech widok na puszczę i całą Białowieżę.
W końcu nadszedł czas na spotkanie z królem puszczy-żubrem oraz innymi zwierzętami żyjącymi w rezerwacie. Spacerując po parku wśród zieleni mogliśmy z bliska przyjrzeć się wspaniałym zwierzętom. Niektórzy z nas po raz pierwszy zobaczyli żubra, tarpana czy żubronia. Ostatnim punktem wycieczki było ognisko z kiełbaskami. Pomogło ono zregenerować siły po długim i ciekawym zwiedzaniu.
Około godz. 18.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wyszkowa. Do domu dotarliśmy około 21.00. Byliśmy zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi.