Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Wyszkowie

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 3275804
  • Do końca roku: 248 dni
  • Do wakacji: 55 dni

Kontakt

07-200 Wyszków ul. Jana Matejki 5 Tel: 29 7423233

 

SZKOLNY KLUB ORTOGRAFFITI

SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU 2 PROJEKTÓW  ZREALIZOWANYCH W RAMACH KLUBU ORTOGRAFFITI ZAŁOŻONEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 w WYSZKOWIE

 

W naszej szkole prowadzone są zajęcia korekcyjno - kompensacyjne. W ramach tych zajęć został utworzony SZKOLNY KLUB ORTOGRAFFITI przy współpracy z wydawnictwem OPERON. Uczniowie klas 5-8, którzy uczęszczają na zajęcia mieli możliwość wzięcia udziału w dwóch projektach o tytułach: "Ortograficzna bransoletka" oraz "Ortokrzyżówka z opowieściami".

 

"Ortograficzna bransoletka" to projekt z bazy proponowanych projektów wydawnictwa OPERON, którego autorką jest pani Elwira Berej.

Uczestniczyli w nim uczniowie klas 5.

Celami zajęć było: kształcenie sprawności manualnej poprzez wycinanie i kolorowanie, powtórzenie i utrwalenie zasad ortograficznych pisowni wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, doskonalenie pisowni wyrazów z wybranymi trudnościami ortograficznymi.

Przebieg zajęć:

1. Uczniowie korzystali z różnych zeszytów Ortografitti i zgromadzonych w nich zasadach ortograficznych.

2. Każdy uczeń otrzymał do opracowania 1 zasadę ortograficzną (w pierwszej grupie dwóch uczniów na ó i u , a w drugiej troje uczniów na rz, ż, ch).

3. Uczniowie odrysowali swoje dłonie na kartce, wycięli je, a następnie ozdobili według własnego pomysłu.

4. Następnie wykonali bransoletki z kolorowych pasków i umieścili na nich zasady ortograficzne z  przykładowymi wyrazami w oparciu o zeszyty Ortograffiti.

5. Gotowe bransoletki zostały umieszczone na tablicy w pokoju pani pedagog, gdzie odbywają się zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Są wspaniałą pomocą dydaktyczną do wykorzystania na różnych zajęciach.

 

Natomiast projekt "Ortokrzyżówka z opowieściami" został przeprowadzony w grupie mieszanej (troje uczniów z kl. 6- 8) i w znacznej mierze oparty jest na pomyśle autorstwa pani Marty Badowskiej.

Celami zajęć było: kształcenie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem, ćwiczenia na spostrzegawczość i koncentrację, utrwalanie pisowni wyrazów z ó niewymiennym i pisowni   -ów na końcu wyrazów, rozwijanie kreatywności i umiejętności opowiadania twórczego, rozwijanie umiejętności współpracy w grupie.

Przebieg:

1. Przeczytanie tekstu z zeszytu Ortograffiti z pisownią ó s. 35 o podwórku.

2. Sprawdzenie stopnia zrozumienia tekstu poprzez zadawanie pytań. Wyszukanie wszystkich wyrazów z tekstu zawierających "ó" i omówienie zasad ortograficznych.

3. Wybór kluczowego słowa związanego z tekstem - PODWÓRKO i samodzielne układanie ortokrzyżówek do podanego słowa. Wszystkie wyrazy powinny zawierać trudność ortograficzną na ó.

4. Samodzielna praca uczniów z wyszukiwaniem wyrazów i tworzeniem ortokrzyżówek.

5. Prezentacja wykonanych zadań i zawieszenie ich na tablicy w harcówce, gdzie odbywają się zajęcia tej grupy uczniów.

6. Zaproponowanie chętnym uczniom ułożenia w domu historii, która mogłaby wydarzyć się na tym podwórku.

7. Na kolejnych zajęciach odbyło się czytanie opowiadania twórczego przez uczennicę, która go stworzyła i zadawała pytania pozostałym uczestnikom, czy właściwie zrozumieli tekst.

8. Wspólne tworzenie przez uczniów nowej historii, która mogłaby się wydarzyć na podwórku poznanym z tekstu z zeszytu Ortograffiti.

9. Odczytanie przygody i zachęcenie uczniów do tworzenia kolejnych historii.

 

Założenie Klubu Ortograffitiwnaszej szkole to wspaniały pomysł, propozycje z banku projektów znacząco wzbogaciły i uatrakcyjniły zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Uczniowie  chętnie i z zaangażowaniem wykonywali zadania. Tą wiedzą podzieliłam sie także z koleżankami, które prowadzą takie grupy wśród klas młodszych i  chętnie korzystały z banku projektów.

Animator Ortograffiti

Emilia Biernacka

NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ .

W drugim półroczu zajęcia korekcyjo-kompensacyjne były kontynuowane i ich głównym celem była nauka poprzez zabawę.